Komsa tarafından mevcut ve yeni yapılmış karayolu üstyapıları ve havaalanı kaplamalarında tahribatsız testler yapılarak sorunlu kesimler ile ilgili çözüm önerileri belirlenmektedir. Bu kapsamda Komsa kuruluşundan itibaren yurtiçi ve yurtdışında birçok projede ölçüm ve analiz hizmetleri sağlamıştır.
Karayolu Üstyapıları ve Havaalanı Kaplamalarında mevcut durumun belirlenmesi için yapılmakta olan testler aşağıda yer almaktadır.
-Defleksiyon Ölçümleri
Komsa tarafından Karayolu Üstyapıları ve Havaalanı Kaplamalarının yapısal dayanımının belirlenmesi amacıyla yurtiçi ve yurtdışında Düşen Ağırlıklı Deflektometre ölçümleri yapılmaktadır.
– Profilometre Ölçümleri
Komsa tarafından Karayolu Üstyapıları ve Havaalanı Kaplamalarının Fonksiyonel durumlarının belirlenmesi amacıyla yurtiçi ve yurtdışında Profilometre Ölçüm Cihazı ile Düzgünsüzlük (IRI – International Rougness Index) ve TİO (Tekerlek İzinde Oturma)ölçümleri yapılmaktadır.
Profilometre Ölçüm Cihazı
“-ASTM E950 – Class 1
-Tüm veriler Gerçek Zamanlı olarak toplanır, analiz edilir ve depolanır.
-“Stop and Go” özelliği ile veriler 0-120 km/sa hız aralıklarında test yapılabilir.
video
– Kayma Direnci Ölçümleri
Komsa ekipman parkında yer alan Griptester Mk2 cihazı ile Karayolu Üstyapıları ve Havaalanı Kaplamalarında CEN/TS 15901-7 standardına göre kayma direnci ölçümleri yapmaktadır.
– Yüzey Bozulmaları Değerlendirmeleri
“Komsa tarafından Karayolu Yol Üstyapıları ve Havaalanı Kaplamalarında toplanan yüzey görüntülerinin analiz edilmesi ile Yüzey Bozulmaları tespit edilmektedir.
Bu kapsamda Karayolu Yol Üstyapıları ve Havaalanı Kaplamaları yüzeylerinde
Karayolları Esnek Üstyapılar Projelendirme Rehberine göre ÜP, ÜYP Hesaplaması
ASTM D6433 e göre PCI Hesaplaması yapılabilmektedir.”